Gaziantep, Giresun, Gümüşhane’de sahur saati ne zaman? 4 Nisan Pazartesi Gaziantep, Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter?
Gaziantep, Giresun, Gümüşhane sahur ne zaman ve 4 Nisan Pazartesi Gaziantep , Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter soruları Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği konu için detayları masaya yatırdık. Tamam, Gaziantep , Giresun, Gümüşhane sahur ne zaman? 4 Nisan Pazartesi Gaziantep, Giresun, Gümüşhane Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesiyle aynı kökten gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlık olarak şafaktan önce yenen yemeği ifade eder. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında oruç yasağının başlangıçta gece başlamasına rağmen bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı Bakara suresinin 187. Sahura izin vermesi, bu âyet-i kerimede, “Sizin için siyah iplik sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik sizin için ayırt edilir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkıldığını gösteren kısımdır. bahisle ilgili hadisler dinen teşvik edilmiştir.İslam âlimleri, oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Müstehab kelimeler, fıkıh yöntemindeki geniş anlamlarıyla karşılaştırılmıştır.Bazı hadislerde ifade edildiği gibi (İbn Mace, “ıyâm”, 22), sahurun bedene yiyecek sağlamak amacı olduğu açık olmasına rağmen, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl gayesi Hz. .
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesâî, “?ıyâm”, 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın şükran anlamına geleceği ifade edilmektedir. bu nimet için Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadisle çelişiyor gibi görünse de -muhtemelen ilk hadisin genel kabul görmesi nedeniyle- rivayetinde sorunlar vardır. ikincisi – söz konusu işlerde onları uzlaştırmaya odaklanmazlar. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yaptığı tefsirden (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur varken bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle sahurun faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanır, diğer yandan insanların daha dindar olma çabasıyla dini karmaşıklaştırmaya ve dinin farzlarında değişiklik yapmaya çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Tavırlarıyla alışılmışın dışında davranmaları, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, Bilal-i Habeşi’nin kendi döneminde İbn Ümmü Maktum’un sabah namazından önce okuduğu teheccüd için veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmak için yaptığı duanın sahur yemeği için yumuşak olmadığını bildiren hadisi şerifte söylemiştir ( Buhârî, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”)”, 8; Müslim, “?ıyâm”, 47; Nesâî, “?ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler bunun müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. Ancak bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; Vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, (bazı hallerin hükümlerini gerektirecek haller için) yemek ve içmek mekruh olur. İMSAK;ORUÇ) Fıkıhçıların çoğuna göre -eğer oruç tutmamak için niyet yoksa- sahur yemeği oruca, Şafii mezhebinde sahura kalkmak oruç niyetinin yerine geçer. niyetin yerini tutmaz.
4 Nisan Pazartesi Gaziantep, Giresun, Gümüşhane SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?
4 Nisan Pazartesi Gaziantep sahur saati: 04:44
4 Nisan Pazartesi Giresun sahur saati: 04:31
4 Nisan Pazartesi Gümüşhane sahur saati: 04:28